SPIS TREŚCI/Contents Nr 2 (2),
Jesień/Fall 2006
Jesień/Fall 2006
Table of Contents pp. i-ii
Introduction pp. iii-iv
Tomasz Płudowski, Andrzej Antoszewski
MEDIA AND POLITICS
Commercial Communication and Election Campaigns in the Twentieth-Century U.S. At the Origins of Political Marketing pp. 1-20
Ferdinando Fasce, University of Genoa
The Media Malaise Argument in Contemporary America pp. 21-36
Tomasz Płudowski, Collegium Civitas & Stanford University
No Debates Please, We’re British pp. 37-48
Philip John Davies, Eccles Centre for American Studies, The British Library & De Montfort University, Leicester
Americanization, Europeanization, or Normalization? Electoral Campaigns and their Media Coverage in Independent Slovenia pp. 49-58
Jože Vogrinc, Mitja Cepic, Barbara Levak, Ines Markovcic, University of Ljubljana
George W. Bush and the Franco-American Discourse of Derision: Surveying Election Year Rhetoric pp. 59-74 Marguerite Moritz, University of Colorado, May Farah, New York University
The Days before the Morning after: Whodunit the Media Way pp. 75-88
Marie Lienard, Ecole Polytechnique, Paris
Muslims and Arabs in the Australian Media since 11 September 2001 pp. 89-102
Scott Poynting, Greg Noble, University of Western Sydney
Conflict in Cyberspace: The 2003 Iraq War and its Aftermath pp. 103-120
Ralph D. Berenger, The American University in Cairo
MEDIA I POLITYKA
Dziennikarze: czwarta, pierwsza czy piąta władza? pp. 121-131Stanisław Mocek, ISP PAN & Collegium Civitas
Internet – Agora XXI wieku? Rozważania w swietle teorii demokracji deliberatywnej autorstwa Jürgena Habermasa pp. 132-147
Przemysław Baciak, Akademia Pedagogiczna im. KEN w Krakowie
Sondaże przedwyborcze – manipulacja czy realne odzwierciedlenie poglądów społeczeństwa pp. 148-163
Magdalena Szpunar, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Uniwersytet Jagielloński
Polityka-media-dezinformacja – demaskowanie wroga w prasie komunistycznej w Polsce na przykładzie Wielkiej Brytanii pp. 164-175
Joanna Witkowska, Uniwersytet Szczeciński